بازدید مشترک هیأت‌های عالی‌رتبه خط آهن افغانستان و ایران از قطعه سوم خط آهن خواف-هرات

Sayed Zaher Mo…
پنجشنبه ۱۳۹۹/۸/۸ - ۱۳:۲۰
ara

هیأت اداره مستقل خط آهن افغانستان تحت سرپرستی دیپلوم انجنیر عبدالباری صدیقی معاون تخنیکی و سرپرست اداره و با حضور داشت انجنير ميرويس غفورى معاون عملياتي این اداره با هیأت عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران مشترکا از مسیر، ایستگاه‌ها و تاسیسات قطعه سوم خواف-هرات بازدید کرده و در نشستی آخرین وضعیت پروژه و آمادگی‌های تخنیکی و امنیتی ادارات ذیربط را جهت افتتاح و بهره‌برداری پروژه یاد شده مورد بحث و بررسی قرار دادند.

رییس پولیس سرحدی افغانستان، قوماندان لوای سرحدی ولایت هرات، رییس پروژه‌های دولتی تصدی محافظت‌عامه، رییس عملیاتی معینیت عواید و گمرکات، رییس پالیسی تصدی مواد نفتی و گاز مایع و برخی از مسوولین ولایت هرات نیز در این نشست و بازدید از پروژه حضور داشتند.

در جریان نشست، جانب افغانستان تاکید نمود که قبل از افتتاح پروژه تعدادی از تاسیسات پروژه که تحت کار می‌باشد تکمیل گردد، تدابیر و آمادگی‌های لازم با توجه به زمان تعیین شده برای افتتاح با شکوه این پروژه حیاتی روی دست گرفته شود.

جلسه هماهنگی


سپس هیأت‌های دو جانب از مسیر، ساحه و ایستگاه‌های قطعه سوم خط آهن خواف-هرات بازدید کرده؛ تأسیسات تحت‌کار، سرعت و کیفیت اجرای کار، امکانات و تسهیلات بهره‌برداری و مسافری این پروژه را از نزدیک مشاهده و بررسی نمودند و تصامیم لازم جهت تسریع و تکمیل پروژه یاد شده اتخاذ گردید.

گفتنی است که قطعه سوم پروژه خط آهن خواف-هرات به طول ۶۲ کیلومتر حدود ۹۸ درصد کارش تکمیل گردیده و قرار است طی محفلی با حضور مقام‌های بلند رتبه جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری اسلامی ایران افتتاح شود.

بازدید


با افتتاح خط آهن خواف - هرات، افغانستان از طریق شبکه خط آهن ایران به بنادر بحری جنوب این کشور و شبکه خط آهن ترکیه وصل شده و به این ترتیب به شبکه خط آهن و مسیر دریایی اروپا وصل می‌شود.

بهره‌برداری از پروژه خط آهن خواف-هرات گامی مهمی در راستای اتصال منطقه‌یی از طریق شبکه خط آهن محسوب می‌شود که توسعه تجارتی، ترانزیتی و انکشاف اقتصادی را برای دو کشور در پی خواهد داشت.

آخرین خبرها و گزارش‌ها

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۳:۶
Background image

در دوه هفته گذشته از طریق خط آهن (۱۵۱۴۹۵) تُن متریک انتقالات صورت گرفته است

در دوه هفته گذشته از تاریخ ۱۰ حمل ۲۳ حمل از طریق خطوط آهن افغانستان (۱۵۱۴۹۵تُن متریک انتقالات صورت گرفته است.

در این میان از طریق خط آهن حیرتان (۱۱۳۲۷۱تُن، خط آهن آقینه (۱۹۵۲۳تُن. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۲:۲۷
Background image

پیام تبریکی شیخ القرآن و الحدیث مولوی هبه الله اخند زاده صاحب حفظه الله تعالی به مناسبت عید سعید فطر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

الحمد لله نحمده ونستعینه ونستغفره ونتوب إلیه ونعوذ بالله من شرور أنفسنا ومن سیئات أعمالنا من یهده الله فلا مضل له ومن یضلل فلا هادی له وأشهد أن لا إله إلا. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۲:۵
Background image

جلسه نوبتی اداری اداره خط آهن افغانستان برگزار شد

جلسه نوبتی اداری ،اداره خط آهن افغانستان به تاریخ 11 حمل  به ریاست آقای الحاج ملا بخت الرحمن شرافت رئیس عمومی این اداره برگزار شد.

 این جلسه که باچندی از  آیات کلام الله  مجید آغاز شد،. . .

BACK TO NEWS