حفظ و مراقبت منظم و دوامدار از خط آهن حیرتان-مزارشریف

Sayed Zaher Mo…
پنجشنبه ۱۳۹۹/۷/۱۷ - ۱۲:۵۷
ARA

حفظ و مراقبت خط آهن یک پروسۀ دوامدار و مهم برای حفظ تأسیسات، تداوم روند انتقالات، امنیت و مصوونیت رفت‌وآمد قطارهای باربری در مسیر خط، می‌باشد.

از این‌رو، اداره مستقل خط آهن افغانستان در کنار اجرای پروژه‌های احداث خط آهن، تلاش کرده است که از امکانات، تجهیزات و تأسیسات موجود خط آهن کشور، به‌درستی حفظ و مراقبت شود.

ریاست حفظ و مراقبت خط آهن بلخ، به‌صورت همه‌روزه، هفته‌وار، ماهوار و ربعوار، از مسیر خط آهن حیرتان-مزارشریف، ایستگاه‌ها، پل‌چک‌ها، لوکوموتیف‌ها و واگون‌های مورد استفاده در این خط آهن، نظارت و حفاظت می‌کند.

این ریاست به‌صورت دوامدار نواقص و تخریبات احتمالی در این خط آهن -از نقطۀ صفری (پل دوستی) تا انتهای خط (مزارشریف)- از قبیل انحرافات افقی و عمودی، نشست خط و هم‌چنان سیستم سیگنالینگ برق مخابرات، را نظارت کرده و به آن رسیدگی می‌کند.

خط آهن حیرتان- مزارشریف که در سال ۲۰۱۰ میلادی تکمیل و به بهره‌برداری سپرده شد، تاکنون از این تأسیسات مطابق به معیارهای بین‌المللی حفظ و مراقبت شده است.

پیش از این، اداره مستقل خط آهن کشور، موفق شده است که تصدیق‌نامۀ حفظ و مراقبت و بهره‌بردای معیاری را، از برخی نهادهای معتبر بین‌المللی فعال در عرصه خط آهن، کسب کند.

خط آهن اصلی حیرتان- مزارشریف 75 کیلومتر و خط فرعی آن 31 کیلومتر طول دارد و ایستگاه‌های خطوط آهن حیرتان، جیرتان، تازه امید، نایب‌ آباد و مزارشریف در مسیر آن قرار دارند.

خط آهن یاد شده، یکی از مسیرهای اصلی تجارت و ترانزیت افغانستان با کشورهای ترکمنستان، اوزبیکستان، قزاقستان، چین و روسیه است که حجم انتقالات از این طریق در سال به هزارها تُن می‌رسد.

آخرین خبرها و گزارش‌ها

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۹:۲۵
Background image

هفته گذشته از طریق خط آهن (۷۴۰۲۹) متریک تُن انتقالات صورت گرفته است

در هفته گذشته از تاریخ (۲۴ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش. الی ۳۰ حمل) از طریق خطوط آهن افغانستان (۷۴۰۲۹) متریک تُن انتقالات صورت گرفته است.

در این میان از طریق خط آهن حیرتان (۵۶۴۵۴) تُن، خط آهن آقینه. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۳:۶
Background image

در دوه هفته گذشته از طریق خط آهن (۱۵۱۴۹۵) تُن متریک انتقالات صورت گرفته است

در دوه هفته گذشته از تاریخ ۱۰ حمل ۲۳ حمل از طریق خطوط آهن افغانستان (۱۵۱۴۹۵تُن متریک انتقالات صورت گرفته است.

در این میان از طریق خط آهن حیرتان (۱۱۳۲۷۱تُن، خط آهن آقینه (۱۹۵۲۳تُن. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۲:۲۷
Background image

پیام تبریکی شیخ القرآن و الحدیث مولوی هبه الله اخند زاده صاحب حفظه الله تعالی به مناسبت عید سعید فطر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

الحمد لله نحمده ونستعینه ونستغفره ونتوب إلیه ونعوذ بالله من شرور أنفسنا ومن سیئات أعمالنا من یهده الله فلا مضل له ومن یضلل فلا هادی له وأشهد أن لا إله إلا. . .

BACK TO NEWS