معرفی محترم ولی‌خان شبگیر به‌حیث رییس عمومی اداره خط آهن افغانستان

Sayed Zaher Mo…
پنجشنبه ۱۴۰۰/۳/۲۰ - ۲۰:۵۸
معرفی رئیس عمومی

به اساس فرمان مقام عالی ریاست جمهوری، محترم ولی‌خان شبگیر به ‌حیث رییس عمومی اداره خط آهن افغانستان تعیین و طی مراسمی به روز پنج ‌شنبه (۲۰ جوزای ۱۴۰۰)، به کارمندان این اداره معرفی گردید.

در مراسمی که به این مناسبت در اداره خط آهن افغانستان برگزار شد، فضل محمود فضلی رییس عمومی اداره امور ریاست جمهوری و معاونان این ریاست، شماری از وزیران پیشین و برحال کابینه، برخی از نمایندگان مردم در شورای ملی، معاونان اداره خط آهن افغانستان، شماری از مشاوران مقام عالی ریاست جمهوری و معینان برخی از ادارات دولتی، مهمانان، روسا و کارمندان اداره خط آهن، حضور داشتند.

faz


نخست میرویس میرزکوال، معاون مالی و اداری اداره خط آهن افغانستان ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان، در پیوند به پروژه‌های انکشافی اداره، اهمیت اقتصادی و تجارتی سکتور خط آهن، اهداف و برنامه‌های درازمدت اداره و افزایش عواید از طریق ترانسپورت خط آهن، صحبت نمود.
آقای میرزکوال، احداث بیشتر خط آهن را جهت رشد اقتصادی و تجارتی، تثبیت جایگاه و محوریت افغانستان در منطقه مهم عنوان کرده و افزود که با آمدن رهبری جدید اداره، در راستای جذب سرمایه‌گذاری در سکتور خط آهن، افزایش عواید و بهبود امور اداره، تلاش جدی صورت خواهد گرفت.

در ادامه، رییس عمومی اداره امور ریاست جمهوری، ایجاد زیربناهای خط آهن در کشور، بر اساس دیدگاه رییس جمهور در راستای اتصال منطقوی را یک تحول مهم عنوان کرده، جمع‌آوری عواید بیشتر از هدف تعیین شده توسط این اداره و استفاده مؤثر از تاسیسات خط آهن را مورد ستایش قرار داد.

وی اظهار امیدواری کرد که تحت رهبری جدید این اداره، گام‌های اساسی در راستای توسعه شبکه خط آهن، اتصال منطقوی، مبادلات تجارتی و افزایش عواید در این سکتور، برداشته شود. آقای فضلی افزود که رهبری جدید اداره خط آهن، جوان مستعد، مبتکر و پرکار است، انتظار می‌رود در زمینه انسجام امور، تطبیق اولویت‌ها و برنامه‌های اداره، کارها سرعت یابد.

سپس، ولی خان شبگیر، رییس عمومی اداره خط آهن افغانستان، از اعتماد مقام عالی ریاست جمهوری سپاس‌گزاری نموده، تعهد سپرد که به منظور پیشبرد کارهای اداره خط آهن افغانستان به گونۀ مؤثر، شفاف و هماهنگ، از هیچ گونه سعی و تلاش دریغ نخواهد ورزید.

آقای شبگیر با اشاره پیشینه خط آهن در افغانستان و جهان و اهمیت آن در استفاده از منابع سرشار طبیعی، معادن، محصولات زراعتی و ترانزیت و تجارت کشور، تاکید کرد که مدیریت این سکتور همانند مدیریت آب، باید به یک اولویت و روایت ملی تبدیل شود.

ایشان گفت، تلاش می‌کند که جهت تحرک در این سکتور با ادارات مختلف دولتی، نهادهای همکار بین‌المللی همکاری و هماهنگی جدی ایجاد گردد و از ظرفیت‌های موجود در این اداره استفاده موثر صورت گیرد.

جلسه معرفی


در پایان، آقای شبگیر از سوی رییس عمومی اداراه امور ریاست جمهوری و سایر همراهان، به دفتر کاری‌شان رهنمایی گردیده و برای ایشان در راستای انجام مسوولیت‌هایش استدعا و آرزوی موفقیت نمودند.

گفتنی است که آقای شبگیر از پوهنتون ملی کشور آستراليا در بخش‌ اقتصاد تجارتى و مديريت پروژه‌ها، سند ماستری دارد و از پنج سال به این‌سو به‌حیث رییس ریاست تعقيب فرامين، احکام، هدايت و تعهدات مقام عالى رياست جمهورى کار کرده است.

ایشان در چندین وزارت به‌حیث مشاور ایفای وظیفه نموده، مدتی سمت معاونیت حکومتداری و برنامه‌های رياست دفتر مقام عالى رياست جمهوري را برعهده داشته و هم‌چنان وظایف ریاست دارالانشاى بورد عالى تصميم‌گيري نهاد رياست جمهورى را، به پیش برده است.

آخرین خبرها و گزارش‌ها

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۱۳:۳۶
Background image

در برج حوت از طریق خط آهن (۳۵۸۷۳۹) متریک تُن انتقالات صورت گرفته است

از آغاز الی ختم برج حوت ۱۴۰۲ هـ.ش. از طریق خط آهن افغانستان (۳۵۸۷۳۹متریک تُن انتقالات صورت گرفته است.

در این میان از طریق خط آهن حیرتان (۲۹۵۰۳۳تُن، خط آهن آقینه (۲۵۶۹۹تُن و خط. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۶ - ۱۴:۱۸
Background image

هفته گذشته از طریق خط آهن (۸۷۴۴۵) متریک تُن انتقالات صورت گرفته است

در هفته گذشته از تاریخ (۲۴ حوت ۱۴۰۲ هـ.ش. الی ۲ حمل ۱۴۰۳هـ.ش.) از طریق خطوط آهن افغانستان (۸۷۴۴۵) متریک تُن انتقالات صورت گرفته است.

در این میان از طریق خط آهن حیرتان (۷۰۸۸۳) تُن، خط. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱ - ۱۱:۳۱
Background image

در چارچوب نشست توانمندسازی اقتصادی در بلخ نشستی پیرامون توسعه خط آهن نیز برگزار شد

به تاریخ 28 ماه حوت، نشست مقامات عالی رتبه مشترک اقتصادی افغانستان و ازبکستان در بندر حیرتان ولایت بلخ برگزار شد.

در این نشست همه جانبه مسوولین و مقامات عالی رتبه افغانستان و ازبکستان. . .

BACK TO NEWS