معرفی انجنیر میرویس غفوری به‌حیث معاون عملیاتی اداره مستقل خط آهن افغانستان

Sayed Zaher Mo…
دوشنبه ۱۳۹۹/۷/۲۸ - ۹:۴۲
ara

بر اساس پیشنهاد رهبری اداره مستقل خط آهن افغانستان و حکم مقام عالی ریاست جمهوری، دیپلوم انجنیر میرویس غفوری، به‌حیث معاون عملیاتی اداره مستقل خط آهن افغانستان تعیین و به کارمندان این اداره معرفی شد.

در مراسمی که به این مناسبت به روز یک‌شنبه (27 میزان 1399) در اداره مستقل خط آهن افغانستان برگزار شد، محمدیما شمس، رییس عمومی اداره مستقل خط آهن افغانستان، انجنیر عبدالباری صدیقی معاون تخنیکی، میرویس میرزکوال معاون مالی و اداری این اداره، شماری از مهمانان، روسا و کارمندان اداره مستقل خط آهن افغانستان، حضور داشتند.

رییس عمومی اداره مستقل خط آهن افغانستان، انتخاب آقای غفوری را به‌عنوان معاون عملیاتی، این اداره اقدام نیک و شایسته عنوان کرده و با ستایش از کارکرد‌های ایشان اظهار امیدواری کرد که با آمدن وی امور عملیاتی و بهره‌برداری اداره، تحول مثبت نماید.

رییس اداره مستقل خط آهن افغانستان افزود که خط آهن ستون فقرات توسعه اقتصادی، فرصت اشتغال‌زایی، پیوند دهندۀ اجتماع و فرهنگ کشور است و رهبری اداره مستقل خط آهن افغانستان متعهد می‌باشد که در راستای تحقق دیدگاه رییس جمهوری کشور که افغانستان به نقط وصل منطقه تبدیل شود، تلاش جدی نماید.

معرفی معین عملیاتی


وی با اشاره به تشکیل محدود و چند سالی که از فعالیت اداره مستقل خط آهن افغانستان می‌گذرد، بیان داشت که اینک این اداره سهم اساسی در افزایش عواید ملی دارد و در راستای ظرفیت‌سازی و تحصیل و تخصص کارمندان آن در داخل و خارج از کشور، کارهای بنیادی صورت گرفته است.

رییس اداره مستقل خط آهن افغانستان اظهار امیدواری کرد که با بهره‌برداری از چند پروژه خط آهن در آیندۀ نزدیک و تطبیق چندین پروژۀ دیگر که در برنامه است، تحول مهمی در اقتصاد و تجارت افغانستان به‌وجود آید.

سپس، میرویس غفوری از اعتماد مقام عالی ریاست جمهوری و رئیس عمومی اداره مستقل خط آهن افغانستان، سپاس‌گزاری نموده و روی اهمیت خط آهن در افغانستان و برنامه‌های کاری خویش صحبت نمود.

آقای غفوری گفت با توجه به این‌که افغانستان محاط به خشکه است و از این جهت در قسمت تجارت و ترانزیت با محدودیت مواجه است، اما از نظر موقعیت استراتیژیک افغانستان در منطقه، این کشور می‌تواند نقطه اتصال آسیای جنوبی به اروپا و آسیای مرکزی به آسیایی جنوبی باشد.

وی افزود که اهمیت خط آهن در افغانستان حیاتی و فوق العاده مهم است و با تطبیق پروژه‌ها و کریدورهای منطقوی خط آهن، افغانستان به چهار راه تجارت و ترانزیت منطقه مبدل شده که از یک‌سو سبب خود کفایی کشور گردیده و از سوی دیگر زمینه همکاری‌های منطقوی و برقراری صلح دایمی را فراهم می‌کند.

میرویس غفوری


در پایان، انجنیر میرویس غفوری از سوی رییس عمومی اداره مستقل خط آهن افغانستان و سایر همراهان، به دفتر کاری‌اش رهنمایی گردیده و برای ایشان در راستای انجام مسوولیت‌هایش آرزوی موفقیت نمودند.

گفتنی است که آقای غفوری بیش از ده سال در وزارت فواید عامه و هم‌چنان به‌حیث رییس ساختمان و زیربناهای اداره مستقل خط آهن افغانستان انجام وظیفه کرده است.

آخرین خبرها و گزارش‌ها

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۱۳:۳۶
Background image

در برج حوت از طریق خط آهن (۳۵۸۷۳۹) متریک تُن انتقالات صورت گرفته است

از آغاز الی ختم برج حوت ۱۴۰۲ هـ.ش. از طریق خط آهن افغانستان (۳۵۸۷۳۹متریک تُن انتقالات صورت گرفته است.

در این میان از طریق خط آهن حیرتان (۲۹۵۰۳۳تُن، خط آهن آقینه (۲۵۶۹۹تُن و خط. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۶ - ۱۴:۱۸
Background image

هفته گذشته از طریق خط آهن (۸۷۴۴۵) متریک تُن انتقالات صورت گرفته است

در هفته گذشته از تاریخ (۲۴ حوت ۱۴۰۲ هـ.ش. الی ۲ حمل ۱۴۰۳هـ.ش.) از طریق خطوط آهن افغانستان (۸۷۴۴۵) متریک تُن انتقالات صورت گرفته است.

در این میان از طریق خط آهن حیرتان (۷۰۸۸۳) تُن، خط. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱ - ۱۱:۳۱
Background image

در چارچوب نشست توانمندسازی اقتصادی در بلخ نشستی پیرامون توسعه خط آهن نیز برگزار شد

به تاریخ 28 ماه حوت، نشست مقامات عالی رتبه مشترک اقتصادی افغانستان و ازبکستان در بندر حیرتان ولایت بلخ برگزار شد.

در این نشست همه جانبه مسوولین و مقامات عالی رتبه افغانستان و ازبکستان. . .

BACK TO NEWS