گفت‌وگوی رهبری خط آهن افغانستان و ترکمنستان در پیوند به افزایش انتقالات، ارتقای ظرفیت، بهره‌برداری و تطبیق پروژه‌های خط آهن میان دو کشور

Sayed Zaher Mo…
سه‌شنبه ۱۴۰۰/۲/۷ - ۲۲:۵۷
ARA

محمدیما شمس، رییس عمومی اداره خط آهن افغانستان با آقای اتامرادوف، رییس عمومی خط آهن کشور ترکمنستان، در رابطه به موضوعات بهره‌برداری و تطبیق پروژه‌های‌ خط آهن، افزایش حجم انتقالات و آموزش کارمندان اداره خط آهن افغانستان در ترکمنستان، از طریق ویدیو کنفرانس، گفت‌وگو کردند.

در این نشست که معاونان تخنیکی و عملیاتی اداره خط آهن نیز حضور داشتند، آقای شمس بر ضرورت افزایش انتقالات از طریق خط آهن میان دو کشور تأکید نموده، در مورد تداوم انتقالات و اتخاذ تدابیر لازم در صورت تشدید شرایط کرونایی صحبت گردید.

گفت و گو با ترکمنستان


در بخش دیگر جلسه، در رابطه به آموزش کارمندان اداره خط آهن افغانستان از سوی متخصصان ترکمنستانی و زمینه‌سازی برای آموزش دراز مدت و تحصیلات عالی کارمندان سکتور خط آهن افغانستان در آن کشور در بخش‌های مورد نیاز، بحث گردید و تصامیم لازم گرفته شد.

بهره‌برداری مستمر از خط آهن آقینه - اندخوی، ارایه خدمات بهتر انتقالاتی و تأمین شفافیت و حساب‌دهی در بنادر خط آهن و تقویت همکاری میان سکتورهای خط آهن دو کشور، از دیگر موضوعات مورد بحث بود.

هم‌چنان، رهبری اداره خط آهن افغانستان در مورد اهمیت پروژه خط آهن تورغندی هرات و چگونگی تطبیق آن با جانب ترکمنستان گفت‌وگو نموده که طرف ترکمنستان در ساخت بخش اول این پروژه اعلام آمادگی و همکاری نمود.

قرار شد که در آیندۀ نزدیک گروهی از متخصصین و هم‌چنان هیأت‌ با صلاحیت تخنیکی اداره خط آهن ترکمنستان به افغانستان سفر کنند تا گام‌های عملی برای تطبیق موارد یاد شده، برداشته شود.

آخرین خبرها و گزارش‌ها

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۱۳:۳۶
Background image

در برج حوت از طریق خط آهن (۳۵۸۷۳۹) متریک تُن انتقالات صورت گرفته است

از آغاز الی ختم برج حوت ۱۴۰۲ هـ.ش. از طریق خط آهن افغانستان (۳۵۸۷۳۹متریک تُن انتقالات صورت گرفته است.

در این میان از طریق خط آهن حیرتان (۲۹۵۰۳۳تُن، خط آهن آقینه (۲۵۶۹۹تُن و خط. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۶ - ۱۴:۱۸
Background image

هفته گذشته از طریق خط آهن (۸۷۴۴۵) متریک تُن انتقالات صورت گرفته است

در هفته گذشته از تاریخ (۲۴ حوت ۱۴۰۲ هـ.ش. الی ۲ حمل ۱۴۰۳هـ.ش.) از طریق خطوط آهن افغانستان (۸۷۴۴۵) متریک تُن انتقالات صورت گرفته است.

در این میان از طریق خط آهن حیرتان (۷۰۸۸۳) تُن، خط. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱ - ۱۱:۳۱
Background image

در چارچوب نشست توانمندسازی اقتصادی در بلخ نشستی پیرامون توسعه خط آهن نیز برگزار شد

به تاریخ 28 ماه حوت، نشست مقامات عالی رتبه مشترک اقتصادی افغانستان و ازبکستان در بندر حیرتان ولایت بلخ برگزار شد.

در این نشست همه جانبه مسوولین و مقامات عالی رتبه افغانستان و ازبکستان. . .

BACK TO NEWS