آموزش کارمندان اداره خط آهن وزارت ترانسپورت در کشور چین

Sayed Zaher Mo…
شنبه ۱۳۹۸/۱۰/۱۴ - ۹:۱۰
china travel

شماری از کارمندان اداره خط ‌آهن وزارت ترانسپورت که برای اشتراک در یک سیمینار آموزشی به کشور چین فرستاده شده بودند، به افغانستان بازگشت نمودند.

این سیمینار که تحت‌ نام «مدیریت ساختمان و بهره‌برداری خط ‌آهن افغانستان» در شهر بیجینگ برگزار شده بود، از پنجم تا هجدهم دسامبر سال 2019 میلادی ادامه یافت.

در این مدت، 24 تن از انجنیران اداره خط آهن افغانستان از دفتر مرکزی کابل و دفاتر ولایتی  مزارشریف، هرات، قندهار و فاریاب از سوی آموزگاران و متخصصان چینی در بخش‌های مختلف ترانسپورت خط آهن آموزش یافتند.

china travel 2


این کارمندان در زمینه‌های چگونگی آماده‌سازی و اعزام قطار از یک استیشن به استیشن دیگر، نحوه‌ی استفاده از سیستم سینگنالینگ، شیوه‌ی مدیریت و بهره‌برداری سیستم‌های پیشرفته در خصوص تخلیه و بارگیری، به‌ صورت نظری و عملی آموزش دیدند.

در جریان این سیمینار، انجنیران خط آهن افغانستان از مرکز آموزشی ریل سریع‌السیر درو‌هان، موزیم مودل‌سازی خط آهن چین، استیشن‌های مسافران قطار سریع‌السیر، سیستم اتصال کیبل‌های برق این قطارها، و شهرهای بیجینگ، واهان، هانگژو، بازدید کردند.

china travel 3


گفتنی است که پیش از این نیز چندین گروه از کارمندان اداره خط آهن افغانستان برای  آموزش و کسب مهارت‌های تخنیکی به کشورهای چین، ایران، تاجیکستان و ازبیکستان فرستاده شده بودند.

تا از این طریق از دانش، تکنالوژی و تجارب کشور‌های پیشرفته در عرصه‌ی صنعت و ترانسپورت خط آهن استفاده شود.

انتظار می‌رود، این گروه از انجنیران با توجه به اندوخته‌ها و مهارت‌های تخنیکی که کسب کرده‌اند، باعث پیشرفت و سرعت کار در بخش‌های ساختمانی، بهره‌برداری و مدیریت خط آهن کشور شود و از آموخته‌های آنان سایر کارمندان این اداره نیز مستفید شوند.

china travel 3


قرار است همکاری‌های افغانستان و چین در زمینه‌های تخنیکی و آموزش خط آهن و حمل و نقل کالا از طریق ترانسپورت خط آهن بیشتر از پیش انکشاف یابد.

این در حالی است که همین اکنون افغانستان و چین از طریق خط آهن باهم وصل است و سالانه هزاران تن اموال تجاری از این طریق میان دو کشور انتقال می‌شود.

آخرین خبرها و گزارش‌ها

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۳۰ - ۱۴:۴۴
Background image

هفته گذشته از طریق خط آهن (۷۰۵۲۷) متریک تُن انتقالات صورت گرفته است

در هفته گذشته از تاریخ (۲۱ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش. الی ۲۷ ثور) از طریق خطوط آهن افغانستان (۷۰۵۲۷) متریک تُن انتقالات صورت گرفته است.

در این میان از طریق بندر حیرتان (۴۸۹۲۱) تُن، بندر آقینه (۸۲۸. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۵ - ۱۵:۲۱
Background image

هفته گذشته از طریق خط آهن (۷۳۶۸۵) متریک تُن انتقالات صورت گرفته است

در هفته گذشته از تاریخ (۱۴ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش. الی ۲۰ ثور) از طریق خطوط آهن افغانستان (۷۳۶۸۵) متریک تُن انتقالات صورت گرفته است.

در این میان از طریق بندر حیرتان (۶۰۳۹۰) تُن، بندر آقینه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۰ - ۱۲:۳۶
Background image

در برج حمل از طریق خط آهن (۳۵۲۹۴۰) متریک تُن انتقالات صورت گرفته است

از آغاز الی ختم ماه حمل ۱۴۰۳ هـ.ش از طریق خطوط آهن افغانستان (۳۵۲۹۴۰) متریک تُن انتقالات صورت گرفته است.

در این میان از طریق خط آهن حیرتان (۲۶۸۹۳۶) تُن، خط آهن آقینه (۳۹۷۰۳) تُن، خط. . .

BACK TO NEWS