استقبال از آغاز بهره‌برداری و انتقال اقلام تجارتی و ترانزیتی از خط آهن خواف – هرات

Sayed Zaher Mo…
چهارشنبه ۱۴۰۰/۲/۲۹ - ۱۶:۲۶
جلسه

نشست هماهنگی، در پیوند به آمادگی ادارات ذیربط دولتی و سکتور خصوصی، جهت آغاز بهره‌برداری و انتقال اقلام تجارتی و ترانزیتی از خط آهن خواف هرات، تحت ریاست انجنیر میرویس غفوری، معاون عملیاتی اداره خط آهن برگزار و روی جزییات آن تبادل نظر شد.

در این نشست، نمایندگان شورای عالی اقتصادی ریاست جمهوری، وزارت‌های مالیه و صنعت و تجارت، ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری، تصدی مواد نفتی و گاز، فدراسیون اتاق‌های افغانستان، اتاق تجارت وصنایع زنان، اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری و شماری از تاجران ولایت هرات، اشتراک و دیدگاه شان را شریک کردند.

معاون عملیاتی اداره خط آهن گفت، به‌منظور فراهم‌سازی تسهیلات و بهره‌برداری مؤثر از پروژه خط آهن خواف هرات، مذاکرات متعدد با جانب ایران صورت گرفت که در نهایت قیمت تعرفه‌های جانب ایرانی برای اقلام تجارتی و ترانزیتی ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

معاون عملیاتی اداره


وی افزود اداره خط آهن افغانستان نیز تعرفه انتقالات از طریق این خط آهن را کاهش داده است؛ چنانچه برای اقلام صادارتی کشور حدود ۷۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

اشتراک کنندگان نشست، از جمله رییس اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات و شماری از تاجران این ولایت که از طریق ویدیو کنفرانس صحبت می‌کردند، از راه‌اندازی انتقالات از طریق خط آهن خواف هرات استقبال کردند و افزودند که انتقالات از این طریق ارزان، سریع و مصون صورت می‌گیرد.

قرار شد که نشست‌های مشورتی و هماهنگی دیگری نیز در پیوند به بهره‌برداری مستمر و بهتر از این خط آهن، میان اداره خط آهن، ادارت ذیربط دولتی و سکتور خصوصی برگزار و روی حل چالش‌ها، صحبت شود.

گفتنی است که قرارداد بهره‌برداری از خط آهن خواف هرات نهایی شده است که با امضای آن از طرف مقام‌های دولت جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری اسلامی ایران، به‌زودی روند انتقالات از این خط آهن آغاز می‌شود.

آخرین خبرها و گزارش‌ها

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۹:۲۵
Background image

هفته گذشته از طریق خط آهن (۷۴۰۲۹) متریک تُن انتقالات صورت گرفته است

در هفته گذشته از تاریخ (۲۴ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش. الی ۳۰ حمل) از طریق خطوط آهن افغانستان (۷۴۰۲۹) متریک تُن انتقالات صورت گرفته است.

در این میان از طریق خط آهن حیرتان (۵۶۴۵۴) تُن، خط آهن آقینه. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۳:۶
Background image

در دوه هفته گذشته از طریق خط آهن (۱۵۱۴۹۵) تُن متریک انتقالات صورت گرفته است

در دوه هفته گذشته از تاریخ ۱۰ حمل ۲۳ حمل از طریق خطوط آهن افغانستان (۱۵۱۴۹۵تُن متریک انتقالات صورت گرفته است.

در این میان از طریق خط آهن حیرتان (۱۱۳۲۷۱تُن، خط آهن آقینه (۱۹۵۲۳تُن. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۲:۲۷
Background image

پیام تبریکی شیخ القرآن و الحدیث مولوی هبه الله اخند زاده صاحب حفظه الله تعالی به مناسبت عید سعید فطر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

الحمد لله نحمده ونستعینه ونستغفره ونتوب إلیه ونعوذ بالله من شرور أنفسنا ومن سیئات أعمالنا من یهده الله فلا مضل له ومن یضلل فلا هادی له وأشهد أن لا إله إلا. . .

BACK TO NEWS