بازسازی پروژه خط آهن حیرتان-مزار شریف آغاز شد

Kalimullah Sah…
یکشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۶ - ۱۱:۳۷
حیرتان

مراسم افتتاحیه قرارداد پروژه ترمیم قطعات ریلی و غیر ریلی خط آهن حیرتان-مزار شریف در ایستگاه جیرتان به تاریخ دوم حوت برگزار شد.

این نشست با آیات قرآن کریم آغاز شد، که از جانب افغانستان محترم سید محمد نعیم محمدی، معین مالی و اداری اداره خط آهن افغانستان، رئیس خط آهن ولایت بلخ، تیم تخنیکی متشکل از 40 نفر انجنیران، هیئت معاونیت اقتصادی، معاون والی بلخ، رئیس گمرک بلخ، رئیس شرکت دولتی آستراس و از طرف ازبکستان معاون اداره خط آهن ازبکستان يا UTY محترم مظفرآقا، رئيس شرکت ST محترم جمشید آقا همراه با تیم تخنیکی 50 نفره شرکت کرده بود.

پرانیست غونډه

در ابتدا محترم مولوی نورالهادی ابوادریس صاحب معاون والی بلخ در جریان سخنرانی، این پروژه را برای تقویت و توسعه روابط تجارتی بین افغانستان و ازبکستان مهم خواند.

سپس آقای سید محمد نعیم محمدی، معین مالی و اداری اداره خط آهن در این نشست سخنرانی کرد و گفت که جای خوشبختی است که چنین پروژه های زیربنایی و بنیادی عملی می شود تا افغانستان را با کشورهای منطقه وصل کند.

وی از همکاری دو جانبه کشور ازبکستان در آغاز کار عملی این پروژه استقبال کرد و این پروژه را برای توسعه اقتصادی افغانستان و سهولت های بیشتر، سرعت انتقال اموال تجارتی از طریق خط آهن بسیار ارزشمند خواند.

در پایان این نشست آقای مولوی محمد شفیق محمود رئیس خط آهن بلخ گفت که با تکمیل این پروژه از ازدحام در سایر ایستگاه های این مسیر کم می شود و تسهیلات تجارتی و سطح انتقالاتی این مسیر افزایش خواهد یافت.

حیرتان

ترمیم پروژه ریلی و غیر ریلی حیرتان-مزار شریف به امتداد 75 کیلومتر با همکاری اداره خط آهن ازبکستان و شرکت ST در مدت 3 ماه تکمیل می شود.

انتظار می رود با اجرای قرارداد این پروژه، قسمت های آسیب دیده 3 ایستگاه موجود (جيرتان، تازه اميد و مزار شريف) در این مسیر ترمیم و سیستم سیگنالینگ فعال و طبق قرارداد به بهره برداری سپرده خواهد شد.

حیرتان

قرارداد این پروژه به ارزش 440 میلیون افغانی با اداره خط آهن ازبکستان به امضا رسیده است.

قابل ذکراست که با بهره برداری کامل از این مسیر فرصت های کاری مستقیم و غیرمستقیم برای بسیاری از شهروندان فراهم خواهد شد.

آخرین خبرها و گزارش‌ها

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۱۰:۱۸
Background image

رئیس خط آهن فاریاب با مسئولان محلی ارگان های مربوطه دیدار کرد

جلسه هماهنگی بین رئیس خط آهن فاریاب جناب آقای عبدالنصیر شیخ زاده و مسئولین محلی ارگان های مربوطه برگزار گردید.

جلسه مذکور به تاریخ ۶ ثور در بندر آقينه برگزار شد که در آن مسئولان محلی. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۱۰:۵
Background image

جلسه اداری اداره خط آهن افغانستان برگزار شد

نشست اداری نوبتی دو روزه اداره خط آهن افغانستان به سرپرستی الحاج ملا بخت الرحمن شرافت رئیس عمومی این اداره به پنجم و هشتم ثور برگزار شد.

در این جلسه که با آیات قرآن کریم آغاز شد، علاوه. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۶:۲۴
Background image

هفته گذشته از طریق خط آهن (۸۲۸۱۳) متريک تُن انتقالات صورت گرفته است

در هفته گذشته از تاریخ (۳۱ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش. الی ۶ ثور) از طریق خطوط آهن افغانستان (۸۲۸۱۳) متریک تُن انتقالات صورت گرفته است.

در این میان از طریق خط آهن حیرتان (۶۸۲۴۱) تُن، خط آهن آقینه (. . .

BACK TO NEWS