زندگی‌نامه سرپرست اداره خط آهن افغانستان الحاج ملا بخت الرحمن شرافت

زندگی نامه

 

  • تولد:

الحاج ملا بخت الرحمن شرافت فرزند الحاج ذاکر محمد، در سال ۱۳۵۴ هجری شمسی در قریه ابراهیم خیل مربوط ولایت زابل مرکز قلات به دنیا آمد است.

  • تحصیلات:

آقای الحاج ملا بخت الرحمن شرافت تحصیلات دینی را از امام مسجد جامع قریه خود آغاز کرد و سپس در دوران هجرت در مدرسه «مطلع العلوم» ادامه داد.

وی علاوه بر علوم دینی به تحصیل علوم عصری نیز پرداخته و در مقطع لیسانس در رشته علوم ساینسی تحصیل کرده است.

زبان مادری آقای الحاج ملا بخت الرحمن شرافت پشتو است و می تواند به زبان های دری، عربی، اردو و انگلیسی روان صحبت کنند و می نویسد.

  • عضویت امارت اسلامی افغانستان:

هنگامی که یک حرکت از علما به رهبری مرحوم امیرالمومنین ملا محمد عمر مجاهد علیه جنگ های تشکیلاتی و بر ضد پاتک بازی موجود ان وقت قیام کردند، آقای شرافت نیز به حرکت مذکور پیوست و به عنوان یک مجاهد نظامی همراهی می کرد.

سپس وی مدتی به عنوان رئيس مالی و اداری دفتر ویژه امارت اسلامی افغانستان تعيين شد.

  • سوابق جهادی و خدمتی:

در دوره اول امارت اسلامی افغانستان، آقای شرافت رئيس ارشد مالی و اداری دفتر ویژه امارت اسلامی افغانستان بود.

پس از ان افتخار خدمت به عنوان رئیس شفاخانه حوزوی میرویس در قندهار و مسؤل صحی خانواده مرحوم امیرالمومنین ملا محمد عمر مجاهد ایشان را دارد.

در  نخستین سال های اشغال آمریکا، آقای شرافت عضو کمیسیون صحت و مسؤل تداوی مجاهدین مجروحان بود.

پس از این مسؤلیت به حکم امارت اسلامی افغانستان به حیث رئیس روابط خارجی کمیسیون موسسات گماشته شد.

در سال (۱۴۴۰ هجری قمری) پس از انتخاب به عنوان مسؤل اداری عمومی کمیسیون نظامی و پس از انجام خدمات موفق اداری و جهادی، در سال (۱۳۹۰) به حیث رئيس عمومی اداره فواید عامه زیر چتر همین کمیسیون منتخب گردید.

  • خدمت در دومین دوره امارت:

زمانی که در سال (۱۴۰۰ هجری شمسی بر تاریخ ۲۴ ماه اسد) کشور عزیزما به طور کامل توسط امارت اسلامی افغانستان فتح گردید، آقای شرافت برای مدت کوتاهی به حیث سرپرست وزارت فواید عامه و سپس به حیث معاون امور مالی و اداری وزارت متذکره تعیین گردید.

وی پس از چند ماه خدمت مجدداً طبق حکم رهبری امارت اسلامی افغانستان به حیث سرپرست اداره خط آهن افغانستان تعیین گردیده و تا فعلاً در این خدمت مشغول است.

 

اداره خط آهن افغانستان

آمریت نشرات

۵ جدی ۱۴۰۲ هـ.ش.