جلسه هماهنگی افتتاح و بهره‌بردای پروژه قطعه سوم خط آهن خواف- هرات برگزار شد

Sayed Zaher Mo…
چهارشنبه ۱۳۹۹/۵/۲۲ - ۹:۹
جلسه هماهنگی بهره برداری قطعه سوم خواب هرات

جلسه هماهنگی افتتاح و بهره‌برداری پروژه قطعه سوم خط آهن خواف-هرات، تحت ریاست محمدیما شمس، رییس عمومی اداره مستقل خط آهن افغانستان و سرپرست وزارت فوایدعامه، با حضور سید عبدالوحید قتالی والی هرات، انجنیر عبدالباری صدیقی، معاون تخنیکی اداره خط آهن افغانستان و نمایندگان اداره امور ریاست جمهوری، اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، وزارتخانه‌های مالیه، امور داخله، صحت‌عامه، زراعتومالداری، ترانسپورت و ادارات د افغانستان بانک و نورم و استندرد، برگزار شد.

در این جلسه، در رابطه به پیشرفت کار پروژه قطعه سوم خط آهن خواف-هرات، چالش‌های فراراه آن و ایجاد هماهنگی بین ادارات ذیربط جهت افتتاح و بهره‌برداری این پروژه، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

محمدیما شمس، رییس عمومی اداره مستقل خط آهن افغانستان و سرپرست وزارت فوایدعامه، روی اهمیت این پروژه صحبت کرده، گفت که با افتتاح و بهره‌برداری این پروژه ملی، زمینه انتقال سریع و مصؤن کالاهای تجارتی و هم‌چنان انتقال مسافرین از طریق خط آهن میان افغانستان و ایران فراهم شده و نقش اساسی در رشد اقتصادی و افزایش داد‌ و ستد تجارتی، خواهد داشت.

جلسه هماهنگی بهره برداری قطعه سوم خواف هرات


وی در مورد مسوولیت‌های ادارات در قسمت ایجاد و تجهیز دفاتر کاری و توظیف کارمندان‌شان در استیشن‌ها، فراهم کردن امکانات و تسهیلات جهت تخلیه و بارگیری واگون‌های مواد خشکه و مواد نفتی، خدمات گمرکی و بانکی، تامین امنیت مسیر پروژه، به‌طور مفصل صحبت کرده، تأکید نمود که ادارات ذیربط باید آمادگی‌های لازم جهت اجرای وظایف و مسوولیت‌های خویش را در معیاد زمانی مشخص شده، اتخاذ نمایند.

از سوی‌هم، سید عبدالوحید قتالی والی ولایت هرات نیز این پروژه را از پروژه‌های بزرگ ملی و با اهمیت عنوان کرده، خواستار همکاری بیشتر ادارات مرتبط در خصوص افتتاح و بهره‌برداری این پروژه گردیده و اطمینان داد که اداره محلی هرات از هیچ‌گونه همکاری در این راستا دریغ نخواهد کرد.

گفتنی است که قطعه سوم خط آهن خواف-هرات به طول ۶۲ کیلومتر از شمتیغ (چاه سرخ)، نقطه مرزی میان افغانستان و ایران آغاز شده است و تا قریه روزنک ولسوالی غوریان هرات امتداد دارد و ۹۵ درصد کار ساختمان آن تکمیل گردیده و به‌زودی بهره برداری از آن آغاز می‌شود.

پروژه بزرگ خط آهن خواف-هرات به طول بیش از ۲۲۰ کیلومتر در چهار قطعه ساخته می‌شود که دو قطعه آن به طول ۷۶ کیلومتر قبلا در خاک ایران ساخته و آمادۀ بهره‌برداری شده است.

هم‌چنان قرارداد ساخت فاز اول قطعه چهارم پروژه یاد شده به امضا رسیده، کار دیتیل‌دیزان آن جریان دارد، وکار دیزاین فاز دوم قطعه یاد شده نیز در جریان است.

با افتتاح این خط آهن، غرب کشور از طریق خط آهن به بنادر بحری جنوب ایران و شبکه خط آهن ترکیه وصل می‌گردد.

آخرین خبرها و گزارش‌ها

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۹:۲۵
Background image

هفته گذشته از طریق خط آهن (۷۴۰۲۹) متریک تُن انتقالات صورت گرفته است

در هفته گذشته از تاریخ (۲۴ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش. الی ۳۰ حمل) از طریق خطوط آهن افغانستان (۷۴۰۲۹) متریک تُن انتقالات صورت گرفته است.

در این میان از طریق خط آهن حیرتان (۵۶۴۵۴) تُن، خط آهن آقینه. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۳:۶
Background image

در دوه هفته گذشته از طریق خط آهن (۱۵۱۴۹۵) تُن متریک انتقالات صورت گرفته است

در دوه هفته گذشته از تاریخ ۱۰ حمل ۲۳ حمل از طریق خطوط آهن افغانستان (۱۵۱۴۹۵تُن متریک انتقالات صورت گرفته است.

در این میان از طریق خط آهن حیرتان (۱۱۳۲۷۱تُن، خط آهن آقینه (۱۹۵۲۳تُن. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۲:۲۷
Background image

پیام تبریکی شیخ القرآن و الحدیث مولوی هبه الله اخند زاده صاحب حفظه الله تعالی به مناسبت عید سعید فطر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

الحمد لله نحمده ونستعینه ونستغفره ونتوب إلیه ونعوذ بالله من شرور أنفسنا ومن سیئات أعمالنا من یهده الله فلا مضل له ومن یضلل فلا هادی له وأشهد أن لا إله إلا. . .

BACK TO NEWS