سروی ابتدایی ساحوی پروژه افغان ترانس با موفقیت تمام شد

Sayed Zaher Mo…
یکشنبه ۱۴۰۱/۵/۲۳ - ۱۹:۵
سروی

سروی ساحوی ابتدایی پروژه افغان ترانس که به تاریخ پنجم برج اسد سال جاری توسط تیمهای تخنیکی ادارات خط آهن افغانستان، ازبکستان و پاکستان آغاز شده بود، چهار روز قبل به تاریخ ۱۹ برج اسد به موفقیت به پایان رسید. این سروی که از استیشن نایب‌آباد از مربوطات خط‌آهن مزار شریف آغاز شده بود در دوام آن از ولایات سمنگان، بغلان، بامیان، میدان وردگ، لوگر و جلال‌آباد مشاهده صورت گرفت که نقطه‌ای پایانی این مسیر شهرک تورخم می‌باشد.

سروی


این پروژه که مسیر آن قبلاً تعیین شده است، در مورد بررسی مسیر اقدامات لازم برداشته شده، هیئت مشترک تغییرات تخنیکی لازم را مشخص نموده و برای تصمیم‌گیری به ادارات خط آهن هر سه کشور ارایه می‌شود. هم‌چنان هیئت مشترک هر سه کشور از ترتیبات تهیه شده از سوی حکومت افغان و به ویژه از برخورد مسلکی اداره خط آهن افغانستان اظهار خوشی کرده و امور مربوط به سروی را موفق خواند. به اساس سروی انجام شده برای عملی شدن پروژه کدام مشکل تخنیکی مشخص دیده نمی‌شود.

سروی


همین‌گونه فیصله شد تا پروسه دیگر این پروژه که مطالعات تخنیکی و اقتصادی (Feasbility Study) است؛ هم آغاز شود. قابل یادآوری‌ست که پروژه افغان ترانس که از مزارشریف آغاز و به شهرک تورخم پایان می‌یابد، ۷۸۰ کیلومتر طول داشته که از طریق افغانستان، آسیای مرکزی را با آسیای جنوبی وصل می‌سازد.

آمریت نشرآت

۲۳/۰۵/۱۴۰۱ ه.ش.

آخرین خبرها و گزارش‌ها

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۹:۲۵
Background image

هفته گذشته از طریق خط آهن (۷۴۰۲۹) متریک تُن انتقالات صورت گرفته است

در هفته گذشته از تاریخ (۲۴ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش. الی ۳۰ حمل) از طریق خطوط آهن افغانستان (۷۴۰۲۹) متریک تُن انتقالات صورت گرفته است.

در این میان از طریق خط آهن حیرتان (۵۶۴۵۴) تُن، خط آهن آقینه. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۳:۶
Background image

در دوه هفته گذشته از طریق خط آهن (۱۵۱۴۹۵) تُن متریک انتقالات صورت گرفته است

در دوه هفته گذشته از تاریخ ۱۰ حمل ۲۳ حمل از طریق خطوط آهن افغانستان (۱۵۱۴۹۵تُن متریک انتقالات صورت گرفته است.

در این میان از طریق خط آهن حیرتان (۱۱۳۲۷۱تُن، خط آهن آقینه (۱۹۵۲۳تُن. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۲:۲۷
Background image

پیام تبریکی شیخ القرآن و الحدیث مولوی هبه الله اخند زاده صاحب حفظه الله تعالی به مناسبت عید سعید فطر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

الحمد لله نحمده ونستعینه ونستغفره ونتوب إلیه ونعوذ بالله من شرور أنفسنا ومن سیئات أعمالنا من یهده الله فلا مضل له ومن یضلل فلا هادی له وأشهد أن لا إله إلا. . .

BACK TO NEWS